
Bijdragen
Zoek via thema’s:
Binnen de, door het onderwijs en de overheid gevoelde urgentie rond het lerarentekort en de noodzaak van een goede aansluiting en doorgaande leerlijnen van het primair (po) naar het voortgezet onderwijs (vo), groeit het besef dat een nauwere verbinding tussen de sectoren po en vo kan bijdragen aan meer flexibiliteit en een bredere inzetbaarheid van leraren. LEPOVO deed onderzoek.
De overgang van primair onderwijs (po) naar voortgezet onderwijs (vo) is een belangrijk overgangsmoment in de onderwijsloopbaan van leerlingen, waarbij kansenongelijkheid groter kan worden. Dit Fontys-onderzoek is gericht op hoe deze transitie verloopt en welke rol kansengelijkheid en de warme overdracht hierbij spelen. Onderzoek door dr. Antoinette D. A. Kroes, docent-onderzoeker bij Fontys Hogeschool en lid van de kenniskring van dr. Linda van den Bergh, binnen het Fontys-lectoraat Waarderen van Diversiteit.
Op 27 mei was het Fontys lectoraat ‘Waarderen van Diversiteit’ te gast bij de minor ‘Omgaan met een diversiteit aan leerlingen en hun gedrag’ van de Fontys Lerarenopleiding in Tilburg. Derdejaars studenten van verschillende opleidingen hebben deze minor gekozen om te leren beter af te stemmen op diversiteit in het onderwijs.